środa, 15 września 2010

Filtrujący katamaran

Co mają do siebie katamaran i filtry? Ano to, że i jedno, i drugie dzisiaj zawitało w mych progach. Zacznijmy jednak od początku...

Choroba rzecz okropna, wieje znudzeniem w mym legowisku, aż tu nagle wpada do głowy pomysł niezbyt niezwykły, acz zajmujący potwornie. A był on mianowicie poświęcony szkutnictwu. Robota jak robota, przyjemna gdy odpowiednio zabija czas. A zabiła jak trzeba, bo aż kilka godzin z życiorysu wyjęła i teraz przedstawię jej efekty:








A poniżej wersja ukończona, dorobiony fok, linki sklarowane: 


 Cała galeria dostępna tutaj. Takie oto cudeńko zamieszkało szczyt mojej szafki :)


A teraz przejdźmy do filtrów. No cóż, czekałem na nie trochę, teraz pogody nie ma, więc i zdjęć jako takich. Ale póki co mam do przedstawienia trzy, a mianowicie:


Pierwsze, powyższe zdjęcie zrobione "na sucho", dla porównania. 


 Zdjęcie powyższe z filtrem IR, oświetlenie jak widać nie dopisało.


 Z kolei tu użyty neutralny szary... Taką mam nadzieję, bo
trochę mi to zdjęcie "zniebieściało", także nie wiem, czy
to tego się spodziewałem. 


 No i to by było na tyle. Makro dalej się wywołuje, także więcej do pokazania dziś nie mam.

Miłego wieczoru życzę w tym wypadku, cześć! 




EDITEK

Poczytałem, popatrzyłem i co się okazuje? Że, niestety, nikonek ma na matrycy filtr IR już zamocowany - z tą różnicą, że ten światła podczerwonego nie przepuszcza. No cóż, to mój pierwszy raz jak tego używam, więc przyznaje się do wcześniejszej niewiedzy i załączam zdjęcia, które to potwierdzają:




 Przy czym na tym trzecim to chyba nawet trochę załapało... Eh, kogo ja oszukuję? :P
 Na porządne zdjęcia z tym filtrem znów wszyscy poczekamy - Zenit, jak wiadomo, leniwe bydle, ale zdolne do wszystkiego - i to właśnie w nim lubię.
A tymczasem pozwolę sobie przedstawić najprostszy filterek na telefon mojej własnej roboty, taki "tęczowy" trochę, zdjęcia wychodzą ciekawe:


 Tutaj i tu fotki jego samego... I to by było na tyle. Jeśli ktoś zechce, to przy okazji następnej wstawię opis jego konstrukcji (podpowiedź: dwie płytki CD).

Miłego dnia tym razem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz